Šachové zajímavosti.... aneb pěšec kam se podíváš.

20.10.2022 18:48

Ti kdo odešli ze šachového středečního  setkání dříve, udělali velkou chybu :)  Ta  pozice už se nikdy nebude hrát možná za 3000 let zase  ,ale kdoví jestli ?

Po skončení vzájemné partie do přeboru si pánové Zděněk Čechovský a František Štec  zahráli ještě jednu přátelskou partii a ta stála za to :) 

Za sebe mohu říci ,že jsem tuto pozici ještě nikdy na šachovnici neviděl......a řekl bych , že tato pozice se neobjevila na šachovnicích v  70.leté historii klubu TJ Spartak.

Díval jsem na to a něvěřil : ) svým očím,ale bylo to tak.

Pěšáci srovnáni v bojovém postavení v řadě,monarchové obou armád stojíc  face to face , v záloze nachystaná jízda na povel vyrazit do týlu nepřitele.

Klubovna utichla ,  byla v tuto chvíli jen pro ty dva. Já jsem jen s velkou pokorou a úžasem sledoval co dva nejstarší členové klubu kouzlí na šachovnici.

 

A mohu jen smeknout před uměním obou hráčů  v jejich krásném věku.Pánové se vnořily do partie tak ,že se končilo až kolem 20:30 .....

Výsledek nakonec není to rozhodující , vyhrál nakonec bílý monarcha po chybě černého jezdce.

Mne nezbylo nic jiného než oba hráče odměnit upřimným potleskem za krásný šachový zážitek se slovy poděkování , že jsem mohl být divákem této partie, která se zapíše do historie.

 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.